Folyamatmenedzsment

Vezetőként egy új IT rendszert kell bevezetnie a szervezetében?

  • Az eddig bevezetett rendszerekkel csak a baj van?
  • Szeretné, ha az eddigieknél jobban, kevesebb problémával lehetne bevezetni az új rendszert?
  • Jó lenne, ha az érintettek nem a bevezetés ellen dolgoznának?

Projektvezetőként egy IT rendszer bevezetési projektet kell vezetnie és meggyőződése, hogy ehhez a folyamatok felmérésére és megfelelő dokumentálására van szükség? Ugyanakkor ez a támogatás a szervezeten belül nem adott?

Vezetőként egy komolyabb változást kell a szervezetben levezényelnie és tudja, hogy ehhez a folyamataikat is meg kell változtatni?

Tapasztalataim azt mutatják, hogy a sikeres változás – beleértve egy új IT rendszer bevezetést - egyik kulcsa, ha tudott, hogy az új működés pontosan mit is jelent:

  • Miért, mikor, mit, hogyan, ki és hol fog csinálni?
  • Milyen folyamatra készül a bevezetendő alkalmazás?
  • A felhasználók értik, hogy mi fog változni?

Azaz a változást, a rendszer bevezetését megelőzi egy célirányos, az érintettekkel közös folyamatfelmérés.

Célom, hogy a közös munka eredményeként Ön és munkatársai pontosan lássák és értsék, hogy mi fog változni, hogy az új alkalmazás mely pontokon és hogyan fogja az eddiginél jobban támogatni a napi munkavégzést. Ezzel együtt kell járnia annak, hogy a munkatársak ne nyűgként, esetleg ellenségként tekintsenek a változásokra és/ vagy az új rendszerre.

Hogyan?

Az adott változásra és/vagy rendszerbevezetésre fókuszálva, tematizált folyamati workshopok keretében, az érintettek bevonásával megrajzoljuk a jelenlegi folyamatokat. Ennek értékelése után kialakítjuk az új működést, elkészülnek a jövőbeli folyamatok.

Ennek eredményeként:

  • mindenki tudni fogja a feladatait, továbbá
  • meghatározzunk a szükséges inputokat és outputokat,
  • a szükséges IT támogatási pontokat, valamint
  • az eredményeket jelző mérőszámokat.

A teljes munkát dokumentáljuk és oktatjuk.

Az elkészült folyamatleírás az alapja az új működéshez szükséges belső szabályozásnak, valamint az IT rendszer bevezetésének, testre szabásának, és a szerepkörökre lebontott oktatási anyagnak.

 

Együttműködő partnereim: Contact Points, Global HR Partner